Des de la seva fundació, l’associació va apostar per generar economia productiva mitjançant la gastronomia i el turisme en les ciutats de la perifèria barcelonina, sobretot en una situació com l’actual, que ens exigeix trobar noves formes per impulsar projectes, així com per innovar i potenciar el consum de proximitat.
Amb l'aposta pels productes locals i el turisme de proximitat, volem facilitar una connexió amb el medi rural i els productors més compromesos amb la sostenibilitat, promovent l’economia circular com a eina de canvi i teixint una xarxa de persones conscients de la importància de la pagesia i del territori com a element de la cultura gastronòmica.
El reforç de la identitat cultural s’esdevé del motor gastronòmic i turístic. Pensem que la gastronomia i tot allò que l’envolta són una excusa perfecta per donar a conèixer el territori amb el turisme proper. I un actiu molt important són els productes gastronòmics amb denominació d’origen vinculats al Parc Agrari del Baix Llobregat.
L'AGT només participa en projectes que uneixin producte de proximitat i turisme, projectes que, pel seu propi interès, siguin capaços de mobilitzar veïns del Baix Llobregat i la perifèria de Barcelona, i fer-los desplaçar de població, això com d’altres de poblacions i comarques veïnes.
Posicionament del Baix Llobregat i L’Hospitalet com a referència gastronòmica i turística en termes de sostenibilitat de la perifèria de Barcelona.
Posicionament com a referents gastronòmics dels productes autòctons del Parc Agrari del Baix Llobregat (Carxofa Prat, Pota Blava i Espàrrec Gavà).
Millora de qualitat de la restauració de les ciutats on actuem i revalorització del Parc Agrari i els seus agents principals, els productors.